Middenschool Bredene is een school die
een brede eerste graad (eerste en tweede leerjaar secundair) aanbiedt.

Er zijn tal van redenen om voor onze school te kiezen:

• Leerlingen leren in de twee jaar die ze bij ons doorbrengen naast een zeer degelijke en brede kennis ook twee belangerijke vragen beantwoorden: "Wat doe ik graag?" en "Wat kan ik goed?".
  • Innovatieve werkvormen worden dagelijks toegepast.
  • Door onze kleinschaligheid kunnen we uw zoon/dochter alle aandacht geven die hij/zij verdient. Leerlingen kunnen zichzelf ontplooien in een kleinschalige, geborgen sfeer.
  • Uitgestelde studiekeuze in de talentenmodules of Latijn met verdiepende opdrachten in de skillslab.
  • Door middel van differentiatie verdiepen we de leerstof voor leerlingen die een extra uitdaging zoeken.
  • We begeleiden niet enkel het “leren”, maar hebben oog voor het socio-emotioneel welzijn van elke leerling.
  • We zijn sinds schooljaar 2014-2015 een STEM-school (Science, technology, engenering and mathematics).
  • We zijn sinds schooljaar 2016-2017 een DAM-school (Digital arts and media).
  • In het 2de jaar STEM hebben leerlingen met een uitgesproken passie voor STEM tot 7u wetenschappen.
  • Onze leerlingen ASO behalen mooie resultaten in het derde jaar; ze zijn goed voorbereid.
  • Omdat we enkel de eerste graad aanbieden kunnen onze leerlingen zichzelf ontdekken in een geborgen en veilige omgeving.
  • We zijn vlot bereikbaar met het openbaar vervoer (bus: lijnen 4, 9, 35, 46 en 89, tram: halte weg naar vismijn).